Anna Kropf

Center for Study Management | Long-term Monitoring of Digital and Data-Related Competencies of the German Population
Center for Study Management | Data Protection in Surveys

Vita

Publications

2025

Zentrum für Studienmanagement – Arbeitsbereich Datenschutz in Erhebungen. (2025). Was muss bei Audio- und Videoaufnahmen beachtet werden? (Datenschutz in sozialwissenschaftlichen Erhebungen, Fact Sheet No 09, Version 01) [also available in English: What needs to be taken into account for audio and video recordings? https://doi.org/10.5157/LIfBi:DS:FS09EN:1.0]. Bamberg: Leibniz Institut für Bildungsverläufe. https://doi.org/10.5157/LIfBi:DS:FS09:1.0
Zentrum für Studienmanagement – Arbeitsbereich Datenschutz in Erhebungen. (2025). Was muss bei der Rekrutierung der Teilnehmenden datenschutzrechtlich beachtet werden? (Datenschutz in sozialwissenschaftlichen Erhebungen, Fact Sheet No 08, Version 01) [also available in English: What must be considered regarding data protection law when recruiting participants? https://doi.org/10.5157/LIfBi:DS:FS08EN:1.0]. Bamberg: Leibniz Institut für Bildungsverläufe. https://doi.org/10.5157/LIfBi:DS:FS08:1.0

2024

Zentrum für Studienmanagement – Arbeitsbereich Datenschutz in Erhebungen. (2024). Was muss beim Erfassen von Adress- und Kontaktdaten der Teilnehmenden beachtet werden? (Datenschutz in sozialwissenschaftlichen Erhebungen, Fact Sheet No 06, Version 01) [also available in English: What needs to be taken into account when recording participants’ addresses and contact data? https://doi.org/10.5157/LIfBi:DS:FS06EN:1.0]. Bamberg: Leibniz-Institut für Bildungsverläufe. https://doi.org/10.5157/LIfBi:DS:FS06:1.0
Zentrum für Studienmanagement – Arbeitsbereich Datenschutz in Erhebungen. (2024). Was und wer müssen auf einem Datenschutzblatt stehen? (Datenschutz in sozialwissenschaftlichen Erhebungen, Fact Sheet No 07, Version 01) [also available in English: What and who must be included on a data protection sheet? https://doi.org/10.5157/LIfBi:DS:FS07EN:1.0]. Bamberg: Leibniz-Institut für Bildungsverläufe. https://doi.org/10.5157/LIfBi:DS:FS07:1.0
 

Current projects