News

7/29/2025

Media coverage NEPS Forschung kompakt No. 2: How early parent-child interactions influence development

A large number of national media in Germany have taken up the transfer report “How early parent-child interactions influence the development of children” from the NEPS Forschung kompakt series in their reporting.

The overall tenor of the media coverage: More resources must be invested in the early development of children's basic competencies in order to counteract educational inequalities caused by social and economic background.

 

Selection of media coverage:

tagesschau: "Bildung beginnt im Kleinkindalter"

Deutschlandfunk: "Bildungsungleichheit beginnt im Kleinkindalter"

Der Spiegel: "Schon bei Zweijährigen gibt es erste Ungleichheiten in der Bildung"

die tageszeitung: "Wenn die Kita schon zu spät ist"

F.A.Z.: "Mit 7 Monaten sind viele Kinder schon im Nachteil" (Paywall)

ZEIT: "Wann Baby beginnen von ihren Eltern zu lernen" (Paywall)

Welt: "Frühförderung: Unterschiede prägen sich bereits vor dem 2. Geburtstag aus" (Paywall)

GEO: "Bildung beginnt im Sandkasten"

Bayerischer Rundfunk: "Frühkindliche Förderung entscheidend für Bildungschancen"

Table.Bildung: "Bildung beginnt im Kleinkindalter" (Paywall)

Deutschlandfunk: "Vor der Kita Weichen stellen – Was Kleinkinder schon zu Hause brauchen"

News4teachers: "Früheste Bildung prägt – wohl noch stärker als bislang angenommen"

More News