7/29/2025 Media coverage NEPS Forschung kompakt No. 2: How early parent-child interactions influence development A large number of national media in Germany have taken up the transfer report “How early parent-child interactions influence the development of children” from the NEPS Forschung kompakt series in their reporting. The overall tenor of the media coverage: More resources must be invested in the early development of children's basic competencies in order to counteract educational inequalities caused by social and economic background. Selection of media coverage: tagesschau: "Bildung beginnt im Kleinkindalter" Deutschlandfunk: "Bildungsungleichheit beginnt im Kleinkindalter" Der Spiegel: "Schon bei Zweijährigen gibt es erste Ungleichheiten in der Bildung" die tageszeitung: "Wenn die Kita schon zu spät ist" F.A.Z.: "Mit 7 Monaten sind viele Kinder schon im Nachteil" (Paywall) ZEIT: "Wann Baby beginnen von ihren Eltern zu lernen" (Paywall) Welt: "Frühförderung: Unterschiede prägen sich bereits vor dem 2. Geburtstag aus" (Paywall) GEO: "Bildung beginnt im Sandkasten" Bayerischer Rundfunk: "Frühkindliche Förderung entscheidend für Bildungschancen" Table.Bildung: "Bildung beginnt im Kleinkindalter" (Paywall) Deutschlandfunk: "Vor der Kita Weichen stellen – Was Kleinkinder schon zu Hause brauchen" News4teachers: "Früheste Bildung prägt – wohl noch stärker als bislang angenommen"
11/28/2025 Research impulses and interdisciplinary exchange: Looking back on the CIDER-LERN conference in Bamberg