de
Menü
To Overview
Projects

Overview of ongoing and completed projects at LIfBi

Publications

All publications incl. the LIfBi series "NEPS Survey Paper", "LIfBi Working Paper" and Transfer Reports

To Overview
About us

History and Purpose of LIfBi - from the Origin of the National Educational Panel to the Present Day

People

Overview of all employees of the institute with filter and search function

To Overview
News

News on research, events and developments at LIfBi incl. news archive

Events

Conferences, events and trainings of LIfBi as well as all dates of the institute's own lecture series LIfBi Lectures

Media

Information services, press portal and distribution list, and downloads for media professionals

Periodicals

All LIfBi annual reports, subscription to the newsletter as well as all transfer reports and publication series.

To Overview
Research Data Center

Information about the FDZ-LIfBi incl. contact form and registration for the newsletter "LIfBi data"

Data and Documentation

To the data of NEPS, ReGES and further studies incl. documentation and variable search

Data Access

Request for access to scientific use files incl. overview of all data use projects

Services

Information on FDZ events, tutorials and help for handling the data incl. online forum

To Overview
LIfBi as an Employer

Flexible working and part-time models, equal opportunities and good work-life balance

Further Education, Doctorate, Networks

Offers for all qualification levels and best networking opportunities

Workplace Bamberg

Living and working in the heart of the world heritage city - central location of empirical educational research

Job Offers

All open positions in the areas of research, infrastructure and administration at a glance

Angekommen?

Zur Situation von geflüchteten Kindern und Jugendlichen im deutschen Bildungssystem

Virtuelle Konferenz | 20.05.–21.05.2021

 

Die Konferenz setzte in fünf Sessions thematische Schwerpunkte mit Vorträgen zur Situation von geflüchteten Kindern und Jugendlichen im deutschen Bildungssystem. Betrachtet wurden dabei sowohl der Erwerb von Deutschkompetenzen als auch verschiedene Stationen des Bildungsweges, von der frühkindlichen Bildung über Hindernisse und Gelingensbedingungen für schulische Integration und die Sekundarbildung bis hin zu Schulabschluss und Ausbildung. Ergänzt wurden diese Beiträge durch eine virtuelle Posterpräsentation.

Die wissenschaftlichen Beiträge bildeten die Grundlage für einen Austausch zwischen Wissenschaft, Politik und Praxis.

Interessierten Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftlern wurde zudem das Analysepotenzial der ReGES-Daten, deren Veröffentlichung für Juni 2021 geplant ist, vorgestellt.

Konferenz Programm  Hier finden Sie das Programm zur Konferenz (PDF)

 

 

 

Graphic Recording

Die Konferenz wurde durch Britta Mutzke begleitet und visualisiert. Die Ergebnisse finden Sie hier.

Ein Klick auf die Bilder öffnet eine größere Ansicht.

  © LIfBi/Britta Mutzke

© LIfBi/Britta Mutzke

© LIfBi/Britta Mutzke