Christina Zeichner

Director's Unit | NEPS Development

Vita

04/2025 – Today
Research Assistant in Executive Unit ‘NEPS Development‘, Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi)
04/2022 – 12/2022
Scientific Support, Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi), Working Unit "Learning environments"
04/2019 – 03/2022
Research Assistant in Project NEPS Returns to Education, Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi)
02/2014 – 03/2020
Research Assistant in Project "BildungsLandschaft Oberfranken (BiLO)" [Educational Landscape of Upper Franconia], Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi)
10/2013
Degree in Sociology from the University of Bamberg with a focus on “Organization and Information Systems” (title of thesis: “Career Orientation: Analysis of Realistic and Idealistic Career Aspirations and the Effects of Socioeconomic and Class-Specific Socialization on the Career Aspirations of Young People”)
11/2012 – 09/2013
Student Assistant, Central Coordination, National Educational Panel Study (NEPS)
04/2011 – 07/2011
Intern, Institute for Empirical Sociology (IfeS) at the University Erlangen-Nürnberg
09/2009 – 10/2012
Student Assistant, Research Data Center, National Educational Panel Study (NEPS)
10/2006 – 09/2013
Studied Sociology with a focus on Organization and Information Systems at the Otto-Friedrich University of Bamberg

Research interests

  • Vocational Aspirations
  • School-to-Work-Transitions
  • Social Inequalities in Education and the Labor Market
  • Participation in Data Sets

    Zeichner, C. (2019-2022). Mitwirkung an der Entstehung des Datenangebots des Nationalen Bildungspanels (NEPS) mit Releasedaten zwischen 2019 und 2024 gemäß der Listung unter https://www.lifbi.de/de-de/Start/Daten-Services/Daten-und-Dokumentation/SUF-Übersicht

    Zeichner, C. (2020). Mitwirkung an der Entstehung des Datenangebots des Drittmittelprojektes BiLO - BildungsLandschaft Oberfranken gemäß der Listung unter https://www.lifbi.de/de-de/Start/Daten-Services/Daten-und-Dokumentation/SUF-Übersicht

    Zeichner, C. (2009-2013). Mitwirkung an der Entstehung des Datenangebots des Nationalen Bildungspanels (NEPS) mit Releasedaten zwischen 2011 und 2017 gemäß der Listung unter https://www.lifbi.de/de-de/Start/Daten-Services/Daten-und-Dokumentation/SUF-Übersicht

    siehe dazu

    Publications

    Fischer, M., Zeichner, C., & Hofmann, J. (2018). Soziale Disparitäten am Übergang in Sekundarstufe II und die Bedeutung der Distanz zur nächstgelegenen weiterführenden Schule. In M. Sixt, M. Bayer, & D. Müller (Eds.), Bildungsentscheidungen und lokales Angebot: Die Bedeutung der Infrastruktur für Bildungsentscheidungen im Lebensverlauf (1st ed., pp. 139–165). Münster: Waxmann.


    Sixt, M., Baur, H.-R., Gerbig, F., Hofmann, J., Müller, D., Stöhr, I., Thürer, S., Zeichner, C., Bayer, M. (2017). Das Projekt "BildungsLandschaft Oberfranken (BiLO)" eine Skizze: LIfBi Working Paper No. 71. Bamberg.

     

    Autorengruppe BiLO. (2016). Atlas BildungsLandschaft Oberfranken (Leibniz-Institut für Bildungsverläufe e.V., Hrsg.), Bamberg. Verfügbar unter www.bilo-atlas.de. DOI: 10.5157/BiLO:Atlas